Balet
Inscenátoři
* Hudba: P. Malásek
* Dirigent: P. Šnajdr, T. Koutník
* Choreografie: L. Vaculík
* Režie: L. Vaculík
* Libreto: L. Vaculík
* Výtvarník scény: M. Černý
* Kostýmy: L. Várossová
* Asistent choreografie: K. Dedková-Franková, H. Vláčilová
Obsazení
* Christina Daaé: Z. Hvízdalová, T. Martins, N. Márová, j. h.
* Raoul de Chagny: O. Novotný, M. Gebauer
* Fantom: J. Seitl, R. Hlinka, A. Katsapov, j. h.
* Charlotta, primabalerína: A. Ščekaleva, I. Povrazníková
* Paní Sorelliová, baletní mistr: I. Povrazníková, N. Danko, j. h.
* Josef Bouquet, kulisák: J. Kadlec
* Charles Debienne, ředitel: J. Němeček
* Richard Poliny, ředitel: M. Boček
* Meg, garderobiérka: J.-S. Vitoušová
* Otec Christiny Daaé: L. Bernklau
* Lepič plakátů: J. Kadlec, P. Jirsa
* Hlas Fantoma: Z. Fric
Taneční hororová love story
Z temných koutů pařížské Opery se ozývá hlas, který volá mladičkou baletku Christinu Daaé a povzbuzuje její mimořádný talent. Málokdo ví, že onen tajemný hlas patří Fantomovi, znetvořenému géniovi, jenž bloudí spletí katakomb... Baletní soubor přichází s další lahůdkou, romanticky laděným příběhem na motivy románu Gastona Lerouxe Le Fantôme de l’Opéra. V čele realizačního týmu stojí Libor Vaculík, jenž tento vzrušující námět, známý i z muzikálové verze Andrewa Lloyda Webbera, zasadil do specifického baletního prostředí. Tanečně-herecké party Raoula, Christiny, Fantoma a dalších hrdinů představují další náročnou zkoušku sólistů i celého souboru. Atraktivní látka v hudebním zpracování Petra Maláska a v choreografii Libora Vaculíka má veškeré předpoklady oslovit domácí i zahraniční diváky a zařadit se po bok úspěšných titulů minulých let, jako jsou Dáma s kaméliemi a Sen noci svatojánské.
Premiéra: 10. 4. 2008
Délka představení: 2 hodiny 25 minut
„Mladá sólistka baletu, čerstvá absolventka Taneční konzervatoře v Praze Zuzana Hvízdalová jako Christina Daaé a Richard Hlinka, nový člen baletu Státní opery Praha, jako Fantom se i přes jistou ostýchavost zmocnili premiérového představení výborně. Zvláště výkon Zuzany Hvízdalové i přes hereckou nezralost byl skutečně obdivuhodný. Vedle nich excelovala zkušená sólistka Anna Ščekaleva v komicky nasazené roli Charlotty. Ve druhém obsazení byla v této roli poetičtější a možná i typově konkrétnější Iva Povrazníková. Ondřej Novotný ztělesnil noblesně a ‚po francouzsku‘ hraběte Raoula de Chagny.“
(Marcela Benoniová, Právo)
„Vaculík vypráví příběh v odlehčeném duchu, s jistou dávkou nadsázky a humoru. Daří se mu zachytit charakter postav v tanečním zpracovaní podbarveném výraznými hudebními motivy, má cit pro tvarování pohybových vazeb, které plynule navazují jedna na druhou a jsou originální svou strukturou. (…) S velkou chutí si roli lehce ztřeštěné Charlotty užívala Anna Ščekaleva, která ve správné míře vystihuje komiku své role a vládne solidní technikou. Nesporně velkým talentem je Zuzana Hvízdalová – její Christina je křehká zjevem, leč pevná ve svých záměrech. Tančí ji s jistotou, půvabem a náležitým prožitkem. Richard Hlinka bez zaváhání zvládá náročný part Fantoma, Ondřej Novotný se stejně jistě zhostil role Raoula de Chagny. Kromě příjemně znějící hudební předlohy má Fantom opery také dobrou scénu a kostýmy, které dolaďují prostředí a dobovou atmosféru. Je koncepčně ucelenou inscenací, v níž se balet Státní opery Praha představil ve velmi dobré formě.“
(Lucie Dercsényiová, Lidové noviny)